Aranżacja hotelowego wnętrza należy do jednego z najważniejszych aspektów, na który goście hotelowi zwracają bardzo dużą uwagę.

Szukając noclegu, pierwsze co sprawdzamy to zazwyczaj cena, a na drugim miejscu jest właśnie wygląd pokoju i lobby.

Bardzo często oryginalny wystrój i znalezienie równowagi między estetyką a użytecznością decydują o tym, czy gość wróci do tego samego miejsca drugi raz. Jak więc urządzić hotel, aby przyciągał klientów i spełniał ich oczekiwania?

Urządzanie pokoju hotelowego

Urządzanie wnętrza hotelowego może z pozoru wydawać się proste, jednak wcale takie łatwe nie jest. Można je porównać do urządzania domu, tylko dla o wiele większej liczby osób, które mają różne oczekiwania, różne preferencje i różne gusty.

Aby wystrój hotelu przyciągnął wzrok klienta, musi się wyróżniać na tle wielu innych budynków, których nie brakuje w miejscowościach turystycznych.

Po wejściu do pokoju hotelowego, najpierw zwracamy uwagę na ściany – są one jednym z najważniejszych elementów w pomieszczeniu.

Warto zaprojektować je tak, aby były łatwe w utrzymaniu czystości i wytrzymałe pod względem użytkowym.

Można wykorzystać nowoczesne wzory tapet lub też pomalować ściany farbą, odwiedzić internetowy sklep Dear Sam i powiesić w pokojach zakupione tam plakaty. Na stronie sklepu znajdziemy kilkanaście różnych kategorii, dlatego wzór plakatu można bez problemu dobrać do stylu, jaki panuje w konkretnym pomieszczeniu.

Ważna w pokoju hotelowym jest także podłoga.

Jeśli zdecydujemy się na wykładzinę lub dywan, to trzeba pamiętać o tym, że pomieszczenie musi być regularnie odkurzane, a dywan prany.

W przypadku podłogi drewnianej trzeba zwrócić uwagę na to, czy po dłuższym czasie nie skrzypi lub nie jest zbyt porysowana.

Każdy szczegół wpływa na estetykę całego pomieszczenia.

Do wzorzystych ścian dobrać można pasujące poszewki na poduszki czy kolorowy wazon. Ilość dekoracji i wystrój wnętrza zależą oczywiście od standardu pokoju, nie znaczy to jednak, że w tych najtańszych nie warto dbać o komfort gości.

Im więcej usatysfakcjonowanych klientów opuści hotel, tym więcej nowych później do niego przybędzie. Każdy zadowolony gość zapewne podzieli się swoją opinią ze znajomymi, którzy być może w przyszłości także zdecydują się na ten sam wybór miejsca pobytu.

Dekoracje we wnętrzu hotelowym są ważne, jednak nie należy z nimi przesadzać.

Gość ma się bowiem czuć swobodnie i mieć miejsce na swój bagaż. Nie warto ustawiać na meblach bibelotów czy innych niepotrzebnych przedmiotów. Elementy dekoracyjne można ograniczyć do minimum, a i tak wywołają oczekiwany efekt.

Pusty pokój z samym łóżkiem i stolikiem to też niezbyt dobry wybór. Klient ośrodka powinien mieć wolną przestrzeń, ale nie może czuć się obco. Warto się postarać, aby stworzyć przytulne miejsce, do którego goście będą chcieli wracać.